Nepřevzetí zásilky na dobírku
Pokud jste si objednali zboží na dobírku a zásilku nepřevzali, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který uvádí, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.
Pokud jste objednávku navzdory své zákonné povinnosti nepřevzali, máme dvě možnosti, jak situaci vyřešit:
Máte stále zájem o objednávku
Zboží Vám opět zašleme, ale tentokrát pouze po předchozí platbě (bankovní převod nebo online platba kartou). Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za předchozí nepřevzatou zásilku. Kontaktujte nás a my Vám poskytneme potřebné platební údaje.
Už nemáte zájem o objednávku
Nepřevzetí zásilky neznamená zrušení objednávky nebo odstoupení od kupní smlouvy. Naopak se jedná o hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Odesláním objednávky a jejím potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná podle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasili při odeslání objednávky, a dle aktuálních zákonů České republiky.
Pokud Kupující bezdůvodně odmítne převzít zásilku na dobírku nebo si ji nevyzvedne u doručovatele, je povinen uhradit skutečné náklady spojené s přípravou a dopravou zboží (dopravné). Kupujícímu bude následně zaslán e-mail s kompenzačním poplatkem ve výši 100 Kč včetně DPH. Toto neplatí, pokud zákazník před oznámením o expedici zakoupeného zboží písemně informuje prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy.
Tento poplatek zahrnuje:
administrativní vyřízení objednávky, vystavení objednávky, faktury, zaúčtování faktury a zpracování DPH
vyskladnění a kompletaci produktů
zabalení do ochranného obalu a balíčku
cenu obalového materiálu, krabice, pásky
poplatek (poštovné) za doručení k zákazníkovi a zpětné poštovné k doručovateli
doplatek přepravci za zpracování vratky
rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
fyzické zařazení zboží zpět na sklad
administrativní zařazení produktů zpět do prodeje na eshopu
vystavení dobropisu a jeho zaúčtování
vystavení této upomínky, faktury za poplatek a její účetní zpracování
zařazení mailové adresy do seznamu zákazníků, kterým již nebude umožněna platba na dobírku
Smluvní pokuta je splatná dnem vrácení nepřevzaté zásilky dodavateli. Prodávající má právo zveřejnit takovou skutečnost na internetových stránkách o nespolehlivých zákaznících a další objednávky potvrdit jen při platbě předem.
„Odmítnutím převzetí zásilky nezačíná automaticky lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník bude muset zaplatit. Stále má možnost od smlouvy odstoupit, ale smluvní pokutu, úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
Pamatujte, že nevyzvednutím zásilky nám vznikají náklady na její poštovné, rozbalení, kontrolu zboží, likvidaci použitých obalových materiálů a další administrativní práce. Tento čas bychom raději využili pro balení zboží pro zákazníky, kteří o něj opravdu stojí.
Prosíme, zvažte dopady Vašeho jednání. Pokud o objednané zboží ztratíte zájem, převezměte si ho, kontaktujte nás a vraťte v zákonné 14denní lhůtě.
Děkujeme za Vaši férovost.